Bestil en ny attest

Du kan altid anmode om  en ny attest her  (borger.dk) - det er ganske gratis!

Når attesten er bestilt over borger.dk, behandles din anmodning af bopælssognet. Du kan vælge enten at modtage attesten digitalt i din e-boks, få den tilsendt med brevpost eller bestille den til afhentning på kirkekontoret. 

For at være berettiget til  en attest skal du enten være:

    • fødselsregistreret i Danmark 
    • registreret på baggrund af international fremmedadoption.

Derudover kan du få udleveret en attest, hvis der er foretaget en registrering på dig i Personregistret. Det gælder f.eks. hvis du er blevet navngivet ved dåb i Folkekirken eller har fået foretaget en navneændring.

Følgende attester kan rekvireres  digitalt via borger.dk med NemID  

    • Personattest på dansk eller (dansk/engelsk)
    • Fødsels- og Dåbsattest på dansk eller (dansk/engelsk)
    • Vielsesattest på dansk eller (dansk/engelsk)

Har du ikke Nemid , kan du stadig få en ny attest. Det sker ved fysisk henvendelse til nærmeste kirkekontor. Husk at medbringe gyldig billedlegitimation.  Vi udleverer attester på dig selv eller dine børn under 18 år.

Fuldmagt skal anvendes,  hvis du ikke selv har mulighed for at afhente din attest. Du kan oprette en digital handlingsfuldmagt til afhentning eller bestilling af attester for andre her (via borger.dk)

 

Læs mere:

Udenrigsministeriet om legalisering/appostille af danske dokumenter 

Borger.dk - digital attestbestilling og vejledning

Generel information om attester og attestbestilling